Fyra veckor

Hei Hei bloggen! Så här är det ju. Den här sommaren har bloggen haft en mycket mer positiv klang än förra sommaren. Det har ni kanske märkt? Iallafall tänkte jag ändra på det nu och skriva ett bittert inlägg. Ja. Det tänker jag. 1. Jag har mensvärken från HELVETET. Vad är GREJJEN?! 2. Eg har fri og den utlovade solen lyser ju med sin FRÅNVARO. 3. En tjej i kollektivet som åker hem i morrn, får besök av TRE vänner idag på eftermiddagen, när hon dessutom är på JOBB. Och jo, hon klämde ju ur sig IGÅR att de ska bo HÄR. Hur löser vi denna situation?? Jo. Jag og Lovisa får bo i samma rum och lämna över ett rum med flera sängar till besökarna. Nu har jag ju inget emot att sova med Lovisa, det är mer en principsak. Typ. 4. Jobbet. Alltså. På min avdelning är det en tant som jag anser vara "terminal". Hon tar inga tabletter, dricker ingenting, och kan inte svälja. Därmed har hon också kassa njurvärden. Läkaren var och tittade på henne i fredags, och vet ni vad han gör? Skriver ut ÄNNU EN TABLETT. Antibiotika. Man kan ju krossa det menar de på. Jag har fått lära mig att man inte ska krossa antibiotika. Jag anser att det borde göras en brytpunktsbedömning på kvinnan, som förövrigt är 97 bast. Att hon ska få lindring i den mån det går på annat sätt än att ge medicin per oralt. Men. Det är ingen som vill ta de beslutet. Läkarna här sysslar tydligen inte med sånt. Jag nämnde förut att det är en religiös del av landet jag befinner mig i va? 5. Jobbet. Den här jävla medicinhanteringen. Det förbannade heminivrinet. Igår morse var en tant orolig och snurrig och på dåligt humör. Jag skulle ge mediciner och blev tillsagd att ge, surprise, HEMENEVRIN. Jag kollade upp vad hon hade som vanlig morgonmedicin, noterade att där fanns ångestdämpande piller, gav den och väntade. Efter ett tag kom personalen och frågade vad hon hade fått för extra medicin eftersom hon verkade mycket lugnare, och jag svarade; ingenting. Den förvåningen som uppstod var ganska amazing. Iallafall. Samma kvinna skulle iväg på kalas senare. Dottern (som för övrigt jobbar på sjukhemmet) kom och hämtade henne. Hon INSISTERADE på att hon skulle få med sig HEMENEVRIN OCH VIVAL Utifall att modern skulle bli orolig. Alltså. Nu tror jag ju inte att hon skulle missbruka dessa läkemedel eller sälja de vidare till nån annan, men, det känns inte helt korrekt att skicka med dessa läkemedel hur som helst heller. Men, den ansvarige sykepleiern för dagen godkände det så, what to do. Sådär ja. Nu har jag tagit igen det bittra som saknats i den här bloggen denna sommar. Tack för det. Om två veckor har jag gjort min sista dag på 70-tals hemmet. Fy fan vad skönt. HA DE!


Kommentarer
Postat av: Ikaros

Haha! Ja, du tog igen allt med måtta! :) Men man kan ju inte ha det FÖR bra! Jag saknar er. Skype snart?

2012-07-22 @ 16:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0