tirsdag

Dagen startade meed en promenad tillsammans med min vapendragare Lovis. Sedan väntade den obligatoriska havregrynsgröten med syltetöy, och nu sitter jag här vid min kära dumburk. Ikväll väntas jobb (WOOHOO!) och likaså i morgon bitti. MEN! i morgon kväll ska jag be och få tala om, ska hela kollektivet åka in till byen för att bli bjuden på mat på RESTURANG av självaste Ambio. Vår konsulent Thea kommer vara på plass, och jag har även hört rykten om att det bjuds på vin. Vill ni veta vad jag ska käka? det ante mig at ni ville veta. Här kommer det:
  • Okse indrefilet med peppersaus, urtebakte poteter, stekt sopp og asparges
Och för er som inte könner norsk kan jag berätta att det alltså blir oxfilé med pepparsås, örtbakad potatis, stekt svampt och sparris. KJEMPEGREI skulle jag vilja påstå. 
 
 
 
 
Så här såg det ut i Byen, Arendal när vi hängde där för en vecka sedan och gick på Skatteetaten.
 
 
Och så här ser det ut efter den lilla tur vi brukar promenera.  Ganska tjusigt måste man ju faktiskt påstå.
 
 
Roger över roger ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0