Svorsk

Ja. Svorsk är för tillfället språket jag tillämpar. Sivert, som är den enda norrmannen bland många svenskar väljer att kalla det för det. Han hänvisar även till programmet skavlan lr något som referens. Jag har inte sett programmet, så jag ger några exempel:
 
- Vill du gå på do og tisse?
- Har du spist?
- Vill du ha täppe och pute i senga när du vilar?
- KOlla vilken stor schlang!! hahah, nä, okej. så säger vi inte. Men schlang är iallafall ORM. fett kul ord att använda i andra olämpliga sammanhang.
 
Iallafall. Vi blandar nors, svensk och dans i det här hushållet. En gubbe fårgade mig var tusan i Norge jag kom ifra då eg hade så konstigt dialekt. Jag svarade att jag var svensk. Som svar på detta fick jag ett "hmm" och jo, det var ju till synes lustig norsk jag pratade.
 
Lovisa har kommit på att Norge är sveriges "kant", och beskrev det för Sivert att han skulle tänka sig en rulltårta. På den skär man alltid bort kanterna för att få jämnare bitar. Väldigt bra beskrvning tkr jag.
 
 
Idag har jag föressten jobbat mitt första "riktiga" pass. Javisst vet ni. De är generösa med upplärninga här. Jag fick en aftenvakt, sedan fick det vara bra. Men eftersom jag är en naturbegåvning är ju detta inga problem. Eh.
 
I morrn är jag fri, och solen ska lysa säger dom. kanske lägger mig ute på asfalten og jobbar på brännan.
 
Slänger in en bild på mitt boende. Förstår att ni är lite avis på standarden. Kanske kommer det ett inlägg med "inomhus-bilder" också. Vi får se.
 
 
flådigt va?
 
 
Roger över roger ut
 

Kommentarer
Postat av: mossan

Finns ju flådig gräsmatta så du behöver ju inte ligga på asfalten och bränna/mossan

2012-06-27 @ 20:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0